24 Kasım 2012 Cumartesi

Ne Yaptım? Palazzo'ya Gittim.


Eşimin iş arkdaşlarının düğün hediyesi Palazzo'da bir yemek idi. Eylül ayında 16 Kasım 2012 Cuma günü için rezervasyonumuzu yaptık ve başladık beklemeye.

Nedir bu Palazzo?

Palazzo, farklı ülkelerde yemekli gösteriler düzenleyen ve Viyana'da 10 yıldır varolan bir organizasyon. Kısaca lüx yemekler, şık kıyafetler, müzik ve büyüklere sirk şeklinde özetleyebilirim sanırım :) Gözünüzde canlanması için sirk çadırı gibi kocaman bir çadır, lüx bir otelin girişi, ışıltılı bir eğlence merkezinin içi ve çok şık masalar düşünün, bunları birleştirdiğinizde ortaya Palazzo ortaya çıkıyor.

Burada öyle çeyrek altındır, yarım altınıdır yok düğünlerde. Bizim adetlerimiz yeni evli çiftlere maddi olarak ciddi anlamda destek veriyor ama buradaki adetleri de yadırgadığımı söyleyemem çünkü inanılmaz eğlenceliler. Yine de açıkçası hediyeyi ilk duyduğum andan programa katılana kadar bu geceye hiç bir anlam verememiştim. "Ne bu şimdi yemek yerken sirk mi seyredeceğiz"  diye düşünmüştüm, hayal etmesi benim için güçtü ama çok güzel bir gece geçirdim ve oradan çok mutlu ayrıldım.

Palazzo, sirkler gibi ülke ülke, şehir şehir dolaşmıyor. Konumlandığı her ülkede kurulu bir düzenleri, gösteri çalışanlarından orkestrasına, garsonlarından aşçılarına kadar kadrolu kendi çalışanları var. Hatta garsonlar da zaman zaman gösterilere dahil oluyor. Her sene aynı yerde, farklı bir showla ve yemeklerle misafirlerini ağırlıyor.

Viyana'daki progamda Gece Amy Gordon isimli bu müthiş kadınla başlıyor ve gecenin sonuna kadar onu sıkça sahnede görebiliyorsunuz. İnanılmaz enerjisiyle sizi sürekli güldürürken sesi ve güzelliği ile de kendisine hayran bırakıyor. Show boyunca hem Almanca hem de İngilizce konuşarak Almanca bilmeyenlerin de nabzını tutuyor.

Gösterilerin fotoğraflarını çekmek yasak olduğu için sadece yemeklerin fotoğraflarını çekebildim. Bu nedenle paylaştığım fotoğraflardan yemekle ilgili olanlar benim, diğerlerini Palazzo'nun sitesinden aldım :) Açıkçası böyle güzel bir show ve böyle güzel bir yemek sunumunun yadında lezzet bence biraz sönük kalmıştı. Lezzet kötüydü diyemem ama herşey o kadar iyiydi ki lezzet beklentimin altında kaldı.
Başlangıç -hayatımda ilk defa sos için damlalık kullandım :)-
arasıcak
ana yemek
tatlı
Program şöyle devam ediyor, bir ya da iki ekip sahneye çıkıp performansını sergilerken içki servisi yapılıyor, performans tamamlanınca sahnede bulunan sanatçının "Guten Appetit" demesiyle sahne arkasında beklemekte olan garson ordusu tek sıra halinde birden ortaya çıkıyor ve masalara dağılıyorlar. İlk defa böyle bir servis gördüm ve inanılmaz hoşuma gitti. Servis tamamlandıktan ve siz tabağınızı yarıladıktan sonra yeni bir show başlıyor.
yemek servisi
Gösterilerden bir kaç kare;












 Fiyatların biraz tuzlu olduğunu duydum, malesef fiyatı düşürme gibi bir ihtimal de yok çünkü herkese fix menü uygulanıyor, hatta biz arkalarda yer almamak için masamızı önceden seçtik ve bunun için ayrıca ödeme yapmak zorunda kaldık. Ama değer mi? Değer, kesinlikle çok ayrı bir deneyimdi. Organizasyon performansının Viyana dışındaki diğer 5 şehirde de bu kadar kaliteli olacağını tahmin ediyorum, bu şehirlere yolunuz düşerse katılmanızı tavsiye ederim.

Sevgiler :)

Bu yazım da dikkatini çekebilir. ;)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder