5 Kasım 2012 Pazartesi

Sevgiliye hediye!

Benim eşim çok romantik ve yaratıcıdır. Her hediyesi mutlaka çok özeldir, haliyle ben de aynı özeni göstermek için elimden geleni yapıyorum. O kırmızı şarabı çok sever, ben de ahşabı... 2012 yılbaşı hediyem işte bu iki tutkunun birlikteliği ile ortaya çıktı.


Nasıl yaptım?
Eminönü Şark Han'daki dükkanların birinden şarap şişesi ölçülerine uygun bir kutu buldum. Sonrasında gördüm ki bu tarz kutular bir çok yerde satılıyor, Şark Hana kadar gitmesem de olurmuş :)


Şarap şişesi bu kutunun içinde serbest kaldığı için hem hoş bir görüntü oluşturmuyor hem de şişenin kırılma riskini doğuruyordu. Şişenin altını dolduracak bir yatak hazırlamam gerekti. Yanılmıyorsam 2007-2008 yıllarında çok ünlü olan annelerin ördüğü kadife dokulu atkılardan tabiki bende de vardı.:) Hiç kullanmamış olsam da el emeği olduğu için atmaya kıyamadıklarım arasında yerini almıştı. Sonunda onu kullanabileceğim yeri buldum :) Şişenin yatağını bu atkı ile yaptım. Yatak, bu atkı yerine kadife yada saten kumaş parçası kullanarak da yapılabilir. Hatta kumaş parçası yastık şeklinde dikilerek içi elyaf , pamuk vb. ile doldurulursa çok şık duracaktır.

Ben şarabı sergilerken şişe ağzının gövdeden hafif yukarıda olmasını seviyorum. Bu nedenle atkıyı kutu içine eşit bir şekilde yaymayıp, şişe ağzına denk gelecek tarafı biraz daha yüksek tutacak şekilde orantıladım. Yatağın kutu içine homojen yayılarak şişenin kutu içinde paralel şekilde tam olarak oturtulması da tercih edilebilr.

Elbette hediye notsuz olmaz. Konsepte uygun olması için kesekağıdı renginde sert bir kağıdın -deferimin kapağından kestiğim bir parça :)- kenarlarını yakıp köşesine iliştirdiğim kurdela ile not kağıdımı tamamladım.

Sevgillim hediyesini çok beğendi. İçindeki şarap şişesi sürekli değişse de şarap kutusu evimizdeki demirbaşlar arasında dolabımızın üzerinde yerini aldı.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder