22 Kasım 2012 Perşembe

Süt Kutusunda Şarap Olur mu?

Avrupa'da hızla yayılan ve ilk olarak Almanya'da yaşayan bir arkadaşımdan duyduğum Tetra Pak kutulu şarap fikri oldukça ilgimi çekti ve biraz araştırma yaptım.

"Şişeleri unutun!", "Buz dolabınıza daha fazla şarap sığdırabilirsiniz", "Kırılma riski yok" sloganları ile piyasaya sürülen kutu şarap projesi henüz şarap severleri avcuna alabilmiş değil. Fakat özellikle Almanya'da satış rakamları gözardı edilmeyecek kadar yüksek. Proje başarılı olduğu takdirde üreticilerini inanılmaz mutlu edeceğe benziyor. Bu mutluluğun en büyük kaynaklarından biri, TetraPak kutusunın şişeye göre ortalama %90 daha hafif olması ile taşıma maliyetini ciddi ölçüde azaltması.

Benim fikrime gelince; malesef ilk duyduğumdan beri bu fikir bana itici geliyor. Ben kutu şarabı bir yana bırakın, mantarı olmayan, sadece kapağı olan şişe şaraplardan bile hoşlanmam. Şarabın yeri ayrıdır, şarap; mantarının üzerindeki ambalajının açılmasından servisine kadar kullanılan her bir aksesuarı ve asil kadehleri ile başlı başına bir hobidir benim için.

Kutu şarapların Viyana'da bazı süpermarketlerde satıldığını duydum fakat şarap mağazalarında hiç karşılaşmadım. Başarılı olması halinde şarap dünyasında çığır açacak bu proje ile ilgili haberleri merakla bekliyorum...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder