26 Ağustos 2013 Pazartesi

Peçeteden Süsleme Çiçeği Yaptım

Martha Stewart kağıt çiçekleri diye bilinen bu müthiş süsleme çiçeklerine bayılıyorum. Bu kadar basit bir dokunuşla hemen ortamı bir parti, bir kutlama havasına dönüştürebiliyorsunuz. Bu çiçekler bir sürü farklı organizasyona rahatça uyum sağlıyor. İddalı renklerle çılgın bir partide, kırmızılarla kına gecenizde, masa süsü olarak akşam yemeğinizde, avize olarak evinizde ya da pastel tonlarla romantik bir düğünde de kullanabilirsiniz.

En güzel tarafı da evde şipşak hazırlanabilmesi ve maliyetinin çok düşük oluşu. Bu çiçekleri hazırlamanın makbulü pelür kağıt ile hazırlamakmış. Ben bir kaç yerde nasıl yapıldığını incelemiştim. Sonra aklıma bu çiçekleri benzer bir metaryel olan peçeteden hazırlamak geldi. Benden önce aklına gelip peçeteyi deneyenler olmuştur eminim ama ben yine de deneyimimi paylaşmak isterim.


İhtiyaçlar
-4 adet peçete
-Makas
-tel 
-ip, misina, kurdele vb. (askmak için)
1.Öncelikle birden fazla kattan oluşan peçetelerimizi katlarına ayırıyoruz. Kullandığım peçeteler
 çocukken Alman peçetesi olarak bildiğimiz kalın dokulu peçetelerden idi. Daha ince olan günlük kullanılan peçetelerin sağlıklı sonuç vereceğini sanmıyorum.


2. Dört peçeteyi de katmanlarına ayırdıktan sonra tüm katmanları aynı hizada olacak şekilde üst üste koyuyoruz. (daha küçük daha büyük peçetelerle ve daha fazla sayıda peçetelerle denenebilir ama 4 adetten daha az peçetenin sağlıklı sonuç vereceğini sanmıyorum, katlar çok seyrek olacaktır.)

3. Peçetelerin hepsini birlikte yelpaze yapar gibi katlıyoruz.


4. Katlama işlemi tamamlandıktan sonra yelpazeyi bir tel ile tam ortasından bağlıyoruz. Ben tel olarak o sırada evde bulunan paketin ağzını kapatmak için kullandığımız üzeri plastik kaplı tellerden kullandım. Rengi önemli değil çünkü açıldığında ortası görünmüyor.

5. Bağlama işleminden sonra uçlarını oval, sivri ya da kalp şeklinde kesiyoruz. Ben oval şeklini tercih ettim..

Kestikten sonra yelpazem böyle görünüyordu.

6. Şimdi sırayla tek tek peçete katmanlarını dikkatlice açıyoruz. 


7. Ben asmakta kullanılan ipi geçirmeyi açmaya başladıktan sonra akıl ettim ama açmaya başlamadan, yani 4. ya da 5. aşamalarda ipi geçirmek daha kolay olacaktır diye düşünüyorum. İp yerine misina ya da kurdele kullanımı daha şık durabilir. Bu benim ilk denemem olduğu için o an elime ne geçti ise onu kullandım. :)

8. Tüm katmanları açtıktan sonra çiçeğimiz hazır :)


Ben peçete ile elde ettiğim sonuçtan gayet memnun kaldım. Pelür kağıtla hiç denemediğim için sağlıklı bir karşılaştırma yapabilir miyim bilmiyorum ama iki konuda yorum yapabilirim.
  • 3. aşamanın pelür kağıtla daha kolay olacağını düşünüyorum. Peçete kağıda göre daha puf puf olduğu için keskin kat çizgilerini oluşturmak çok kolay olmuyor.
  • 6. aşamanın da peçete ile daha kolay olduğunu düşünüyorum. Pelür kağıt çok kolay yırtıldığı için bu aşamada çok dikkatli olmak gerekiyormuş ve biraz zaman alıyormuş. Peçeteyi açarken yırtılma sorunu yaşamadım (bu peçetenin kalitesine de bağlı olabilir) ve çok zamanımı almadı.
Ben bunu bilgisayarıma kaydedeyim, zamanım olduğunda bir ara yaparım diyorsanız buyrun özeti;

Şuan bir organizasyon olsa da bu çiçeklerden rengarenk yapsam diye can atıyorum ve size rengarenk bir hafta diliyorum! :)

  Facebook sayfamıza da beklerim, orası çoook renkli , TIK :)

Bu post da ilgini çekebilir ;)


13 yorum:

  1. bende baby shower partimde yapmayı planlıyorum teşekkürler paylaşım için sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel olur bence, şimdiden iyi eğlenceler diliyorum :)

      Sil
  2. bunu uzun zamandır merak ediyordum nasıl yapılıyor diye, teşekkürler paylaşım için =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene bence şip şak yapılıyor ve hemen ortamı hareketlendiriyor ;)

      Sil
  3. Yapımı kolay, hoş bir süs olmuş...

    YanıtlaSil
  4. aaaa ne kadar güzel olmuş bunu grafon kağıdından yapılırken görmüştümde peçeteden ilk defa gördüm çokta güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  5. Bence çok güzel anlatmışsınız daha açık olamazdı elleriniz dert görmesin hemen deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumun için teşekkür ederim :) yapması çok eğlenceli, denedikten sonra yorumlarını beklerim ;)

      Sil
  6. Fotoğraflı özet için de teşekkürler;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Bu haftasonu doğum günü partisi için bol bol yapacağım bu çiçeklerden :)

      Sil
  7. ilkokulda resim defterinin arasında ince şeffaf kağıtlar olurdu onunla yapar taç olarak kullanırdım. 1985 1986 da

    YanıtlaSil