26 Ocak 2014 Pazar

Pembe Kilisede Düğün - Stift Göttweig Seyahat Notları

18.01.2014
Artık günler en az 25 saat olmalı!!! Bir çok şeye zamanım yok şu aralar, yazmak da bunlardan biri. Bu yüzden şuan yapmakta olduğum tren yolculuğunu yazarak değerlendirmek istedim. Tabi fotoğrafları ne zaman düzenler, postu ne zaman yayınlarım henüz bilemiyorum.
2013 Haziran ayından kalma bir seyahatin bol fotoğraflı, az yazılı postu ile uzun süre sonra tekrar merhaba!
Evlilik yıldönümüz için yazdığım postları hatırlarsınız. O haftayı tatil ilan etmiş kocayla bol bol gezmiştik. Göttweig de yola çıktığımız ilk gün gözümüze çarpıp içine dalıverdiğimiz yerlerden biri.
İsmi biz Türklere komik gelse de :) masal gibi bir manastır burası.


Aç olduğumuz için gözümüz ilk önce hiç bir güzelliği görmüyor iç ürpertirci koridorlardan geçerek Manastır Restoranı’nda buluyoruz kendimizi.

Ben klasik bir atıştırmalık seçerken koca anayemek vari kayısılı bir tatlı seçiyor.

Koca ayıla bayıla yese de (benim tersime kayısılı herşeyi çok sever) benim için sadece görüntüsü göz doyurucu olarak kalıyor. 

Karnımız doydu, sıra geliyor gezmeye.

Önce müzeyi geziyor sonra kilise, çocuk evleri, küçük ibadethaneler ile çevrilmiş, “avlu” diye tanımlayabileceğim yemyeşil bir alana çıkıyoruz.



Bu masalsı pembe kiliseyi uzaktan izlerken henüz evlenmiş ve fotoğraf çektiren çifti görünce neredeyse koşarak yanlarına yaklaşıyorum. Genelde kilise evlilikleri bana pek bir soğuk gelir ama bu kilise sanırım rengi nedeniyle sıcacıktı.




Arada iki dedikodu yapayım, nedimelerin kıyafetleri siyah olmaları haricinde fena değildi de gelinliği pek beğenmedim. J

Dışı sevimli olan kilisenin içi oldukça şaşahalı. Ama tabi gördüğüm en şaşahalı kilise de bu değil. Bazıları yanında mütevazı bile denebilecek nitelikte. Düğün nedeniyle beyaz çiçeklerle süslendiği için bana ciddi ve bazen ürkütücü gelen ahşap sıralar burada daha sevimli göründüler.



Bilmeyenler için bu içi su dolu lavabomsu kaseyi anlatmak istiyorum. Bir çok kilisede bulunan bu kaseler hıristiyanların kiliseye giriş ve çıkışta haç çıkarmadan önce sağ parmaklarını suyla ıslatmaları için bulunurlar. Anlamı biraz müslümanların abdestleri gibidir. Su temizliği sembol eder.


Bir küçük bilgi daha eklemek istiyorum. Kilise seyahatlerinizde kiliseye ve bulunduğunuz ortama saygılı olmak isterseniz kilise kapısına ilerlerken bu kase(lerin)nin olduğu yerden geçerken kilise kapısına değil kilisenin içine dönerek ters ters yürümeyi tercih edin. Kiliseden herhangi bir odadan çıkar gibi direk kapıya doğru ilerlemek saygısızlık olarak algılanırmış.


Kilise kapısından çıktığımızda bizi böyle bir manzara karşılıyor.




Bu büyük kapılı evler atların barındıkları “ahır”lar.  Çevrede görünen diğer evlerde de kilise görevlileri ve kilisede öğrenim gören çocuklar yaşıyorlarmış. Çocukların yaşadığı evlere “Jugendhaus” deniyormuş.


Bu da “Kapelle” diye bilinen küçük bir ibadethane.



Daha gezilecek yerler var aslında ama yolumuza devam etmemiz gerekiyor. Yine o ilginç koridorlardan geçerek hediyelik eşyaların bulunduğu markete uğradıktan sonra







Bir kez daha bulunduğumuz tepeden manzaraya bakarak manastıra veda ediyoruz.


Avusturya'da görülecek yerler listenize bir de manastır eklerken, meraklılar, gezmek isteyenler manastırın sitesinden daha detaylı bilgi alabilirler diyeceğim ama gördüğüm kadarıyla sitede İngilizce seçeneği yok. Bu yüzden Almanca bilmeyenler sorularınız için benimle iletişime geçebilirsiniz! Tabi Almanca bilenler de. :)

Sevgiler,

Gökçe.

  Facebook sayfamıza da beklerim, orası çoook renkli , TIK :)

Bu post da ilgini çekebilir ;)




3 yorum:

  1. Beğenmene çok sevindim, geliyorum, görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil
  2. Avusturya bize cok yakin. Turkiyeye bu Haziran road-trip yapmayi dusunuyoruz ve Avusturyadan gecmek istiyoruz. Hem biraz mola veriris hem Avusturyayi goruruz. Gelmeden once bir kez daha blogunuzu gozden geciricem :)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa müthiş bir fikir! Haziran'ın ikinci ve üçüncü haftasında tatilde olacağım. O aralık haricinde burada olursanız haberleşelim ;)

      Sil